banner

La Gamificació és un concepte del que se sent a parlar cada cop més. Però, què és la Gamificació? Com puc aplicar aquest procediment a la docència? Què he de tenir en compte? Hi ha algú que ho estigui aplicant?

Si vols conèixer totes aquestes respostes i moltes més, no dubtis en apuntar-te a aquesta jornada dinamitzada per Oriol Ripoll, especialista en jocs i autor de jocs per a projectes educatius, publicitat, lleure, experiències de comunicació, trobades i experiències formatives.

QUAN?

El divendres 15 de maig de 2015, entre les 9h i les 14h. Pots acabar d’aprofitar el dia visitant els carrers de la ciutat engalanats per la 60a edició del Girona, Temps de Flors.

ON?

A la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona. Localitza el lloc en aquest mapa.

QUÈ FAREM?

  • Viurem un matí de divendres de forma diferent i ens ho passarem molt i molt bé.
  • Entendrem què és i què no és la Gamificació.
  • Coneixerem quins són aquells elements imprescindibles a l’hora de crear una experiència docent gamificada.
  • Compartirem experiències de companys i companyes que apliquen la Gamificació a la seva docència.
  • Ens endurem un sac de bones idees i de coneixements interessants.

COM M’HI PUC APUNTAR?

Aquesta jornada està pensada per a docents de qualsevol nivell educatiu i per a estudiants i altres professionals que estiguin interessats en aquest tema. Té un cost de 15€. L’ICE de la UdG expedirà un certificat d’assistència a totes les persones inscrites a la Jornada que hi hagin assistit. Aquesta activitat està inclosa al Pla de Formació del Departament d’Ensenyament (per a docents d’àmbit no universitari). Inscriure’s a aquesta jornada és tan senzill com omplir el següent formulari d’inscripció:

  • si ets docent d’universitat, estudiant o professional d’altres àmbits: cal que omplis aquest formulari d’inscripció. Pots veure el detall de l’activitat aquí.
  • si ets docent de qualsevol altre nivell educatiu: cal que omplis aquest formulari d’inscripció. Pots veure el detall de l’activitat aquí.

PONENTS


RipollOriol3Oriol Ripoll (@oriolripoll)

Oriol Ripoll, especialista en jocs. Autor de jocs per a projectes educatius, publicitat, lleure, experiències de comunicació, trobades i experiències formatives. Formador a diferents universitats, màsters, postgraus (URL, UPF, UB, UdG), jornades i programes formatius.

Creatiu a Jocs al segon, un consultora dedicada al desenvolupament de jocs aplicats a projectes de comunicació i educatius.

Ha comissariat diferents projectes culturals.

Autor d’una desena de llibres de jocs, alguns dels quals han estat traduïts a llengües diferents. Des del 2009 escriu En joc, una col·lumna setmanal al suplement Estils de Vida de La Vanguardia. També escriu habitualment a la publicació electrònica Jocs.org, un bloc dedicat al joc.

Col·laborador habitual a diferents mitjans de comunicació (RAC1, Catalunya Ràdio, Ona Catalana, TV3 i TVE). Actualment col·labora amb el programa Via Lliure de RAC1.


CLAUDIClaudi Yoldi

Professor d’Història a la UdG. Creador de la UdGLudoteca, la primera ludoteca universitària a terres catalanes. També és el creador de Ludus Mundi SL, empresa especialitzada en experiències lúdiques. Director de Ludivers, Festival de les Cultures de la Imaginació de Girona.

El podeu seguir a Sac de Jocs, secció dedicada als jocs de taula moderns del programa de ràdio “Girona Ara”.

Hiperactiu cultural de mena!!


105trisPere Cornellà Canals (@perecornella)

Mestre i pedagog. Una mica de tot i no gaire de res.

Treballa a l’ICE de la UdG en el servei de Producció de Materials Multimèdia per a la Docència (PMMD). Professor a temps parcial a la Facultat d’Educació i Psicologia de la UdG, impartint assignatures a la menció TIC del grau en Mestre.

Membre del grup de recerca GreTICE (Grup de recerca sobre Tecnologies de la Informació i la Comunicació en Educació).

Li encanta la tecnologia educativa. I també la gamificació com a metodologia que afavoreix la relació entre professorat i alumnat i que augmenta el grau d’implicació d’uns i altres a l’hora de viure experiències docents. Ara fa un parell d’anys que va començar a aplicar la gamificació a les seves classes d’educació superior.


patowGustavo Patow

Llicenciat en Física a la Universitat Nacional de La Plata, Argentina. Doctorat en gràfics a Girona, que va acabar a l’any 2005 a la UPC. Des que va arribar a Girona és professor de l’àrea de Llenguatges i Sistemes Informàtics del Departament d’Informàtica, Matemàtica Aplicada i Estadística de la UdG, i actualment és també responsable del Grup de Geometria i Gràfics de la Universitat.

El seu interès en els jocs ve de fa molt, ja que li agraden molt els jocs d’ordinador i consola. A més de jugar amb ells, li agrada molt saber com funcionen, pel que s’ha dedicat força entendre què hi ha darrere de les tecnologies per fer un videojoc. Aquesta inquietud l’ha portat a formar part de l’equip que ha treballat en el disseny del nou grau en videojocs, que començarà al setembre 2015.


jordimJordi Màrquez

Màster en disseny interactiu per la Universitat de Lincoln (UK) i comunicador multimèdia format a l’Escola Universitària ERAM. Ha participat i participa en diversos projectes interactius i audiovisuals. Ha treballat en diverses empreses del sector, on ha consolidat els seus coneixements actuals. Avui dia és docent i coordinador de l’EU ERAM dins l’apartat de multimèdia i assessor / tutor dels alumnes que cursen el Grau en Audiovisuals i Multimèdia, i doctorant en el programa de doctorat en Educació.

Actualment doctorant en educació i TIC a la UdG investigant sobre els processos i perfils d’aprenentatge mitjançant el joc i les tecnologies com a eines de motivació i seguiment per a la millora de l’experiència de l’estudiant universitari.


grup professorsIoia Isern, Rafel Juanola i Consol Duran

L’equip docent de 2n d’ESO de l’institut Josep Brugulat va decidir enguany de “gamificar” el treball de síntesis. Es tracta d’una metodologia de treball per projectes per descobrir la costa de l’Alt Empordà. Aquella setmana tots els alumnes participen creant equips cooperatius i realitzen les tasques d’aprenentatge que es troben dins l’espai virtual Moodle o en les visites programades.

Aquest curs, s’hi ha afegit un entorn de joc, amb avatars, recompenses, missions, reptes… aconseguint un extra de motivació i uns resultats espectaculars.


Oscar-García-smallÒscar Garcia Pañella (@kokopus_dark)

Doctor en Enginyeria Informàtica a la URL, Post-Doc en Tecnologia de l’entreteniment a la Carnegie Mellon University (EUA).

Director acadèmic a l’Escola de Noves Tecnologies Interactives (ENTI), Director del Màster “Gamification y Narrativa Transmedia” a IEBS i Consultor Sènior a Cookie Box.

Està especialitzat en les tecnologies de l’entreteniment, els serious games, la gamificació i la creativitat.


javierJavier Espinosa Gallardo (@javiesping)

Enginyer forestal, ambientòleg, professor friki i gamificador.

Aquest curs és docent a l’IES Antonio de Nebrija de Móstoles, Madrid, amb el repte #hackeatuclaustro mitjançant la gamificació. I amb un somni: rEDUvolucionar l’educació dels alumnes i del professorat i transformar els centres escolars en autèntiques comunitats de cultura i coneixement.


Natxo MatéIgnacio Maté Puig

Llicenciat en Història per la Universitat de València. Actualment és professor de Ciències Socials a l’Institut Torrent de les Bruixes de Santa Coloma de Gramenet.  Des de fa anys, empra els jocs de rol i de taula adaptats a les seves classes per transmetre continguts i treballar habilitats i competències.

Enguany imparteix una assignatura optativa anomenada Jocs de rol i de taula, un espai ideal d’experimentació on posar en pràctica el potencial educatiu d’aquestes eines.

Totes les experiències que ha dut a terme al llarg dels seus anys de docència estan recollides al blog 1d10 en la mochila.


Organització:
ice (1)UdGLudoteca-Logoc4dtecnocampusAprenentatge i Innovació

 


Patrocini:

udg consell sociallogo_MINECO_FECYT_Web